08.06.2016
Pieaug Ģimenei draudzīgu uzņēmumu skaits

Labklājības ministrijas (LM) parlamentārā sekretāre Karina Korna trešdien, 8. jūnijā, jau 24 uzņēmumiem pasniedza apstiprinājumu par Ģimenei draudzīga komersanta statusa iegūšanu.

 

Statusu ieguvušie uzņēmumi saņēma īpašu apliecību un uzlīmi, kas apstiprina, ka šajā uzņēmumā  īsteno ģimenei draudzīgu politiku. Tādējādi uzņēmēji uz gadu ir ieguvuši tiesības Ģimenei draudzīga komersanta statusa logotipu gadu izmantot savā interneta vietnē, plašsaziņas līdzekļos un darba sludinājumos.

 

„Arvien pieaugošā interese par Ģimenei draudzīga komersanta statusa iegūšanu pierāda, ka šai iniciatīvai biznesa vidē ir atbalsts. Tā ir uzņēmumu pieredze un vērtības, kas veicina darbinieku lojalitāti, paaugstina potenciālo darbinieku interesi par uzņēmumu, kā arī sekmē uzņēmuma kopējo reputāciju sabiedrībā,” uzsver LM parlamentārā sekretāre Karina Korna.

 

Jau sesto gadu statusa saņēmēji tiek apzināti sadarbībā ar Ilgtspējas indeksu, kopīgi izstrādājot un indeksa aptaujas anketā iekļaujot atbilstošus kritērijus par ģimenei draudzīgas politikas īstenošanu uzņēmumā.

 

Šogad izvērtēšanas kritērijos ir iekļauti arī LM īstenotā projekta Elastīga bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšana darbiniekiem, kas strādā nestandarta darba laiku” noteiktie principi. Projekta mērķis ir atbalstīt augsta līmeņa kvalitatīvu un ilgtspējīgu nodarbinātību, atbilstošu un pienācīgu sociālo aizsardzību, cīņu pret sociālo atstumtību un nabadzību, un darba apstākļu uzlabošanu.

 

Tādejādi viens no kritērijiem statusa piešķiršanai ir uzņēmuma orientācija uz efektīvu darba un ģimenes dzīves saskaņošanu, piemēram, nodrošinot attālinātā darba iespējas, elastīgu darba laiku. Tāpat vērtē arī nodarbināto veselības aizsardzību darbavietā, uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu, atbalsta nodrošināšanu bērniem un ģimenēm veltītiem pasākumiem, iesaistīšanos labdarībā. Vērtē arī uzņēmuma telpu un aprīkojuma atbilstību bērna vajadzībām. Ne mazāk būtiskas ir rūpes par klientiem, jo tās veicina uzņēmuma lojalitāti, kā arī sekmē tā reputāciju, tostarp arī starptautiskajos tirgos.

 

Ģimenei draudzīga komersanta statusu saņēma SIA Cemex, SIA Grifs AG, AS Latvenergo, Valsts SIA Latvijas Televīzija, AS Nordea Bank AB Latvijas filiāle, SIA Rimi Latvia, AS SEB banka, VAS Starptautiskā lidosta Rīga, AS Swedbank, Pašvaldības SIA Ventspils Reiss, SIA Latvijas Mobilais telefons, SIA „Ventspils naftas „termināls””, SIA „4Finance”, AS „Coca- Cola HBC Latvia, AS „Sadales tīkls”, Rīgas Tehniskā universitāte, VAS „Latvijas Dzelzceļš”, SIA „Liepājas RAS”, AAS „Balta”, SIA „DHL Latvia”, AS „Latvijas kuģniecība”, SIA „Maxima Latvija”, AS „Siguldas Būvmeistars”, AS „Rīgas Siltums”.

 

LM sadarbība ar Ilgtspējas indeksu ir aizsākusies 2011.gadā. Tās mērķis ir popularizēt ģimenei draudzīga uzņēmuma ideju un piesaistīt arvien jaunus uzņēmumus. 2015.gadā statusu ieguva 11 uzņēmumi.

 

 

Informāciju sagatavoja:

Marika Kupče, Labklājības ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja

 

Rakstam vēl nav pievienoti komentāri.