20.07.2012
VBII izsludina biznesa ideju uzņemšanu
Ņemot vērā pieaugošo interese par biznesa inkubācijas pakalpojumiem, Valmieras Biznesa un inovāciju inkubators (VBII) šī gada augusta beigās plāno organizēt šogad jau trešo Vērtēšanas komisijas sēdi, kurā tiks izskatīti iesniegtie biznesa ideju pieteikumi un lemts par to uzņemšanu VBII. Tāpēc biznesa ideju autori līdz šī gada 20.augusta plkst. 10:00 aicināti iesniegt savas biznesa idejas. Lai pieteiktos darbībai biznesa inkubatorā, kandidātam jāaizpilda pieteikuma veidlapa, ar kuru jādodas uz VBII (Valmiera, Purva iela 12A; Gulbene, Ābeļu iela 8 ) vai jāsūta uz e-pastu inkubators[uz]vbii[punkts]lv. Pieteikuma anketu meklēt šeit: http://www.vbii.lv/ka-uzsakt-darbibu-inkubatora. Vairāk informācijas par biznesa inkubatoru, kā arī atlases un vērtēšanas kritērijiem – VBII mājas lapas sadaļā Biznesa inkubators, zvanot pa tālruni 64250880 vai rakstot uz e-pastu inkubators[uz]vbii[punkts]lv. 5 padomi, kā atrast savu biznesa ideju Iepazīstoties ar DNB Latvijas barometra pētījumu jūnija numuru, kas veltīts uzņēmējdarbības tēmai, pētījuma dati uzrāda, ka kopumā nedaudz vairāk nekā 1/3 iedzīvotāju darbaspējas vecumā ir plānojuši savas uzņēmējdarbības uzsākšanu, tai skaitā 9% ir to izdarījuši, bet 28% ir par to domājuši, bet nav izdarījuši. To, ka nav domājuši par savu uzņēmējdarbību, atzīmēja 57% darbspējīgo iedzīvotāju. Lūgti atzīmēt galvenos pamudinājumus, kas varētu viņus veicināt uzsākt uzņēmējdarbību, visbiežāk iedzīvotāji darbspējas vecumā atzīmēja pieejamus brīvus naudas līdzekļus (41%), labu biznesa ideju (27%) un nodokļu samazināšanu (21%). Ņemot vērā, ka Valmieras Biznesa un inovāciju inkubators šī gada augusta beigās atkal izskatīs jaunas biznesa idejas, tad šoreiz par to, kā atrast savu biznesa ideju un piepildīt sapni par privāto uzņēmējdarbību. 1.    Pirms jūs meklējat idejas ārpusē, palūkojieties uz sevi, lai saprastu, kāda veida jaunradīts produkts vai pakalpojums būtu nepieciešams tieši jums. Tāpat vēlams uzsākt uzņēmējdarbību jomā, kurā jums jau ir zināma pieredze, vai izveidots stabils klientu loks un partneru sadarbības tīkls ar attiecīgas nozares stratēģiski svarīgajām kontaktpersonām. Ja jums līdz šim šķitis, ka šķēršļus rada uzņēmējdarbības uzsākšanai nepieciešamais finansējums, tad apdomājiet idejas, kas ir uzsācējuzņēmējiem draudzīgas un neprasa lielus sākuma ieguldījumus vai kuru attīstīšanā jūs varat pielietot savas iemaņas, tādējādi piesaistot mazāk resursus no ārpuses. Bet pats galvenais – meklējiet idejas, kas ilgtermiņā saistītas ar kādu jūsu aizraušanos vai sirdslietu, kas liks iedegties par tās attīstīšanu un patīkami pārsteigs jūsu klientus. 2.    Pārliecinieties, ka pēc jūsu produkta vai pakalpojuma būs pieprasījums jeb, ka tas risinās reālas problēmas, ar ko saskaras jūsu potenciālie klienti.  Nereti jaunie uzņēmēji vispirms nāk klajā ar biznesa ideju un tikai pēc tam mēģina izdibināt, vai tā kādam varētu būt noderīga. Jārēķinās, ka šāda biznesa ideja ir ar augstu riska pakāpi, tāpēc tā vietā labāk jau laikus konstatēt savu potenciālo klientu problēmas un piedāvāt risinājumus, par ko tie būtu gatavi maksāt. 3.    Jūsu biznesa idejai ne vienmēr ir jābūt unikālai un jums ne vienmēr ir jābūt pirmajam tirgū, īpaši ņemot vērā, ka tirgus iekarošanas process ir salīdzinoši ilgs, resursu ietilpīgs un riskants process. Paskatieties apkārt uz precēm vai pakalpojumiem, kas jau sekmīgi iekarojušas savu vietu tirgū un diferencējiet to, piedāvājot, piemēram, zemākas cenas vai augstākas kvalitātes produktus un pakalpojumus. 4.    Bieži vien labākās idejas nāk no uzņēmumu darbiniekiem, kas ikdienā kontaktējas ar klientiem un ir informēti par to vēlmēm un vajadzībām, taču iespējams, ka šis tirgus ir gana mazs, lai uzlabojumu ieviešana nesaskanētu ar jūsu darba devēja stratēģiskajiem mērķiem. Šis ir īstais mirklis, kad uzsākt savu uzņēmējdarbību un koncentrēties uz auditoriju, ko lielie uzņēmumi nereti atstāj novārtā. 5.    Sāciet darīt! Plāns „A” reti, kad nostrādā, kā esat iecerējuši, tāpēc ļaujiet cilvēkiem no malas piedalīties plāna „B” izstrādē. Līdz ko esat izdomājuši, ar ko vēlaties nodarboties un kādu problēmu jūsu biznesa ideja atrisinās potenciālajiem klientiem, palaidiet savu preci vai pakalpojumu tirgū, cik ātri vien iespējams. Līdz ko jūsu produkts vai pakalpojums ir nokļuvis jūsu maksātspējīgā klienta redzeslokā, uzmanīgi vērojiet tā reakciju un ieklausieties tā atsauksmēs. Tādā veidā plāns „B” pats jau drīz vien klauvēs jums pie pleca. AVOTS: UpStartAdvisors Sagatavoja: Mārketinga projektu vadītāja Sanita Laiviņa, 26357065, sanita[punkts]laivina[uz]vbii[punkts]lv
Rakstam vēl nav pievienoti komentāri.