10.09.2014
Valkas ģimnāzijas skolēni apgūst praktiskas mācību stundas dabā

2. un 3. septembris Valkas ģimnāzijā bija interesants un darbīgs, kad tika īstenots vecāku biedrības projekts „Mēs pilsētā – Pedeles upes ielokā”.

 

2. septembrī visas klases devās pārgājienā, kura ietvaros notika praktiskas mācību stundas dabā. Skolēni saņēma konkrētus uzdevumus, kas saistījās ar Pedeles upes apkārtējās dabas ainavas iepazīšanu un praktiskiem darbiem upes piekrastes, avota un Zāģezera ainavas veidošanā. Vidusskolēni strādāja Dabas aizsardzības pārvaldes eksperta Andra Urtāna vadībā. Pamatskolēniem bija savdabīga fizikas stunda dabā, kad viņi mērīja un aprēķināja straumes ātrumu Pedeles upē, noteica estrādes tiltiņu parametrus. Savukārt 11.ab klases ķīmijas zināšanas lika lietā, nosakot avota ūdens kvalitāti pie Koklētāja un Zāģezera. Visām klasēm bija praktiskie darbi, dodot ieguldījumu pilsētvides uzlabošanā: 7. klase  apmeklēja uzņēmumu „Pedelīte” un iepazinās ar tā darbību un ieguldījumu pilsētas attīstībā; 8.a klase  sakopa Valkas dižakmeni; 8.b klase strādāja Optimista trasē; 9. klase darbnīcā „Katram putnam sava māja” gatavoja putnu būrīšus ornitologa Gaida Grandāna vadībā un tos pēc tam izvietoja kokos Pedeles upes ielokā. Kopā ar botānikas un dendroloģijas speciālisti Maiju Grandāni iepazina koku sugu daudzveidību tajā pašā teritorijā; 10. klase veica Līgavas akmens fizisko un enerģētisko spēku atjaunošanu, kā arī sakopa Zāģezera pludmales zonu; 11.ab klases attīrīja Zāģezera avota/strauta ceļu uz Pedeles upi; 12.ab klases atjaunoja  Pedeles upes krasta dabisko ekosistēmu pie Līgavas akmens. Pēc praktiskajām mācību stundām dabā klases piedalījās sportiskajās aktivitātēs un atpazina pārgājiena ceļā atrastos augus un pārrunāja to pielietojumu pārtikā un veselības uzlabošanā. 3. septembrī katra klase piedalījās vides stundās, ko vadīja zinoši dabas speciālisti. o        Vides problēmjautājumi un to risinājumi Valkas novadā.(E. Ivļevs) o        Kā noārdās sadzīves atkritumi? Kā pareizi rīkoties, tos izmetot? Atkritumu apsaimniekošana Valkā. (I. Veģere) o        Putni mūsu dzīves vidē. Kādu putnu sugām Pedeles ieleja dod pajumti, un kāds ir šo putnu pienesums pilsētvidei? (G. Grandāns) o        Kas ir „zaļās infrastruktūras”? (A. Urtāns) o        Kas ir „ekosistēmu pakalpojumi”?(A. Urtāns) o        Klimata pārmaiņas un to ietekme uz vidi. (D. Trukšāns) o        Vides izglītības fonda realizētās starptautiskās izglītības un ekosertifikācijas programmas, rīcība un darbība šajās programmās. (D. Trukšāns) Projekta pasākumi padziļināja izpratni par klimata izmaiņu ietekmi uz ūdens vidi un mācīja radušās problēmas risināt lokāli, realizējot principu „Domā globāli, rīkojies uz vietas”. Paldies visiem skolēniem par paveikto mūsu pilsētas apkārtējās vides sakopšanā un atjaunošanā, kā rezultātā mēs popularizējām apkārtējā sabiedrībā videi draudzīgu dzīvesveidu un tā nozīmi. Mani visvairāk iepriecināja 11.ab klašu veikums avota/strauta ceļa attīrīšanā līdz ietekai Pedeles upē. Ceru, ka to pozitīvi novērtēs arī pilsētas iedzīvotāji. Paldies Latvijas Vides aizsardzības fondam par  finansiālo atbalstu un Valkas ģimnāzijas vecāku biedrībai, kas mūs iesaistīja šī projekta īstenošanā.

 

Projekta koordinatore  D. Langenfelde

Rakstam vēl nav pievienoti komentāri.