21.10.2014
Valkas ģimnāzijas skolēni un skolotāji iepazīst biodaudzveidību Itālijā

Valkas ģimnāzija īsteno Comenius projektu „Biodaudzveidības statistika un zinātniskā izpēte”, kura mērķis ir iepazīt biodaudzveidību 5 valstīs: Spānijā, Latvijā, Itālijā, Rumānijā un Turcijā. No 13.-18.oktobrim notika projekta sanāksme Itālijā, Camposanpiero pilsētā, IIS Pertini skolā, kurā piedalījās 5 Valkas ģimnāzijas skolēni: Nora Barviķe, Elīza Skutāne, Dārta Lozda, Toms Mārtiņš Sīmanis, Artis Veinbergs un 6 skolotāji: Gunita Gindra, Ingrīda Hedemarka, Dace Langenfelde, Ingrīda Vabale un Andris Dainis.

 

Itālijas kultūrvēstures un dabas iepazīšanu sākām ar ziemeļu pērli Venēciju, kura ir celta uz trīssimt septiņpadsmit mazām saliņām. Tajā ir simt piecdesmit kanālu, kas savā starpā savienoti ar četrsimt deviņiem tiltiem. Lielisks bija piedzīvojums braukt ar gondolu pāri kanālam. Venēcija ir kājāmgājēju pilsēta, tāpēc mūs patīkami pārsteidza šaurās ieliņas, tilti un gaisa tilti, kuri ir kā pilsētas lielceļi. Apmeklējām Eiropas "skaistāko svētku zāli" Svētā Marka laukumu, kuru veido elegantas kolonnas pie Svētā Marka bazilikas sapņainajiem kupoliem, arkām un mirdzošajām zelta mozaīkām un Dodžu pili. Projekta pirmajā dienā itāļu skolēni bija sagatavojuši interesantu prezentāciju par plānotajām aktivitātēm, kā arī par savu pilsētu Camposanpiero un reģiona centru Padova.

 

Projekta koordinatori no Spānijas iesaistīja dalībniekus diskusijā, analizējot paveikto posmā starp vizīti Latvijā un Itālijā, tika dotas norādes un termiņi radošā darba, vārdnīcas papildinājuma veikšanā, norādes par foto konkursu un tā noteikumiem.

 

Notika neliela ekskursija pa skolu, pārsteidza, ka itāļu skolēniem jāmācās arī sestdienās, kas samazina noslogojumu pārējās dienās. Tiekoties ar Camposanpiero pilsētas mēru, uzzinājām par reģiona problēmām, par iespējām, kas tiek piedāvātas iedzīvotājiem, par vēlēšanu procesu. Priecājāmies par piedāvāto iespēju apmeklēt Padovas ievērojamāko kultūrvēsturisko pieminekli Scrovegni kapelu ar itāļu renesanses glezniecības pamatlicēja Džoto gleznojumiem.

 

Īsts piedzīvojums bija biodaudzveidības iepazīšana Colli Euganei dabas parkā, kur gids mācīja saskatīt būtisko, domāt par klimata izmaiņām, to cēloņiem un cilvēka lomu šajos procesos. Skolēnu daudznacionālās grupas veica eksperimentus, kuru rezultātus vēlāk analizēja. Pa ceļam aci priecēja ziemeļniekiem eksotiskie dienvidu augi: hurma, olīvu birzis, granātkoki un kalnu ainavas. Dabas parka apkārtnē apmeklējām viduslaiku ciematu, kurā iedvesmu smēlis itāļu dzejnieks Petrarka. Biodaudzveidības tēmu palīdzēja saprast Padovas botāniskā dārza, kas ir iekļauts UNESCO kultūras mantojuma sarakstā, apmeklējums, kur gids aizrautīgi stāstīja par 3500 pasaules augu sugām. Paveiktais vizītes laikā: veikti pētījumi dabā un apkopoti dati, sagatavota prezentācija, pilnveidotas svešvalodu prasmes, apgūtas jaunas sociālās iemaņas, iegūtas bagātīgas kultūrvēsturiskas zināšanas.

 

Līdz nākamajai tikšanās reizei martā Rumānijā projektā veicamais: uzrakstāms radošais darbs par tēmu „Kukaiņu viesnīca”, jāpapildina projekta kopējā daudzvalodu vārdnīca ar augu nosaukumiem un foto, veicams atkārtoti pētījums dabā, izstrādājami kritēriji foto konkursam.

 

Dalība projektā deva lielisku iespēju gan skolēniem, gan skolotājiem paplašināt savu redzesloku un zināšanas, jo tas, kurš ir redzējis vairāk, spēj ieraudzīt vairāk. Projekta koordinatore D. Langenfelde

Rakstam vēl nav pievienoti komentāri.