31.08.2016
Latvijas alkohola nozares asociācija uzrunās tirgotājus ar  kampaņu “Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?”

Jaunajam mācību gadam sākoties, Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) uzsāk  kampaņu “Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?”. Kampaņa pievērsīs pastiprinātu uzmanību alkohola lietošanas problēmai nepilngadīgo personu vidū un atgādinās tirdzniecības uzņēmumu pārdevējiem, bāru un kafejnīcu darbiniekiem par aizliegumu pārdot alkoholu nepilngadīgiem pircējiem. Kampaņas ietvaros ir izstrādāti emocionāli uzrunājoši vizuālie materiāli, kurus saviem darbiniekiem izplatīs vairāk kā trīssimt veikalu visā Latvijā, tostarp “Mego”, “Prisma”, “Elvi” veikalu tīklos, “Alk Outlet”, kā arī “Latvijas balzams” veikalos.

 

Kampaņas mērķis ir likt katram pārdevējam aizdomāties  un atbildīgi attiekties pret to, vai jaunietis, kurš vēlas iegādāties alkoholisko dzērienu, ir pietiekoši vecs, lai to lietotu.

 

“Kampaņu vēlamies uzsākt ar jauno mācību gadu, iesaistot tajā vairākus sociāli atbildīgus veikalu tīklus. Diemžēl mācību gada sākums nereti saistās tieši ar alkohola lietošanu nepilngadīgu jauniešu vidū, tādēļ mūsu veidotajai kampaņai šis ir nozīmīgs laiks. Vēlamies atbalstīt tirgotājus un aicināt vienmēr padomāt, vai jaunietis ir sasniedzis atbilstošu vecumu, lai atļautos lietot alkoholiskos dzērienus,” skaidro Latvijas alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

 

Veikalos darbinieku telpās tiks izvietoti uzrunājoši informatīvie materiāli, kā atgādinājums rūpīgāk izvērtēt, vai pārdot alkoholisko dzērienu jaunietim, neprasot dokumentus. Šādi materiāli  tiks izvietoti arī bāros, restorānos un kafejnīcās. 

 

“Ikvienam kampaņā iesaistītajam pieaugušajam, situācijā, kad pusaudzis vēlēsies iegādāties alkoholu, ar savu piemēru - ir iespēja iemācīt godīgumu. Atteikumā pārdot pusaudzim alkoholu, pieaugušais ar savu attieksmi parāda to, ka viņam rūp, kas ar pusaudzi notiek un, ar savu pieaugušā cilvēka pieredzi, viņš grib pasargāt no tām sekām, ko izraisa alkohola lietošana. Šādi, it kā svešinieka izrādītas rūpes par pusaudža labklājību šīs kampaņas ietvaros šodien, iespējams nākotnē pusaudzim kalpos, kā labs piemērs izrādīt rūpes un atbildību par citiem,” skaidro praktiskais psihologs Laura Liberte.

 

“Mērķis nav kādu aizvainot, bet gan aicināt ikvienu pārdevēju aizdomāties, kā būtu, ja tu pārdotu alkoholu pats savam nepilngadīgajam bērnam, un kādas varētu būt tā lietošanas sekas,” uzsver Dāvis Vītols. 

 

Statistika rāda, ka gandrīz puse jauniešu līdz piecpadsmit gadu vecumam  kaut reizi ir bijuši spēcīgā alkoholiskā reibumā, un katrs desmitais jaunietis piecpadsmit gadu vecumā reizi nedēļā lieto kādu alkoholisko dzērienu. Lai mazinātu alkohola pieejamību jauniešiem, asociācija vēlas vērst uzmanību tirgotājiem nepaļauties uz jaunieša vizuālo novērtējumu, jautāt dokumentus  un jautāt pašiem sev – Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?

 

 

LANA izveidota 2013.gada septembrī, apvienojoties līdzšinējām ražotāju un tirgotāju apvienībām un tādejādi kļūstot par lielāko šīs nozares pārstāvi Latvijā. Šobrīd LANA apvienojušies septiņi Latvijas lielākie nozares uzņēmumi: AS "Latvijas balzams", SIA "LIVIKO", SIA "Pernod Ricard Latvia", SIA "Dunker Latvija", SIA "Prike Latvija", SIA "Drinks Distribution", SIA "AMBER DISTRIBUTION LATVIA". LANA ir Eiropas alkohola nozares asociācijas "SpiritsEurope" pilntiesīgs biedrs un Latvijas pārstāvis. Asociācija darbojas kā alkoholisko dzērienu industrijas eksperts, pārstāvot nozares kompāniju interešu atbalstu un iestājas par atbildīgu un saprātīgu alkohola lietošanas vidi Latvijā.

 

 

 

Rakstam vēl nav pievienoti komentāri.